مرکز آموزشی و درمانی رازی ارومیه

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

 

واحد بهداشت مرکز رازی

 

مسئول واحد: خانم مهندس هاجر سیفی پور

کارشناس بهداشت محیط

شماره تماس داخلی: 227

 

شرح وظایف بهداشت محیط:

 

1-هماهنگی و اقدام در جهت تشکیل کمیته بهداشت و کنترل عفونت بیمارستان و شرکت فعال در آن و پیگیری مصوبه های مربوطه

2-تهیه و تدوین مطالب آموزشی و تشکیل جلسات آموزشی مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت عمومی برای کارکنان رده های مختلف

3-نظارت و مداخله در عقد قراردادهای خدماتی بیمارستان و مطالبه کارت معاینه پزشکی ،کارت معاینه کارگری و گواهینامه آموزش بهداشت عمومی پرسنل مشمول قانون

4-بررسی وضعیت آب مورد مصرف بیمارستان (شبکه عمومی ،شبکه خصوصی) و تشکیل پرونده مربوط به آن

5-کنترل بهداشتی آب مصرفی از نظر کمی و کیفی و انجام آزمایشات دوره ای میکروبی و شیمیایی و کلر سنجی با استناد دستورالعمل ها ،استانداردها و شرایط موجود

6-نظارت و کنترل بهداشتی بر نحوه دفع فاضلاب بیمارستان و در صورت وجود معضل ،ارائه پیشنهادهای اجرائی مناسب

7-نظارت ، بررسی و کنترل بهداشتی بر کلیه مراحل مختلف جمع آوری ،تفکیک ،انتقال ،نگهداری موقت و دفع زباله های بیمارستانی و نیز جلوگیری از فروش و بازیافت زباله بیمارستانی

8-نمونه برداری از پساب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب برابر دستورالعمل های اعلام شده (در صورت وجود تصفیه خانه )به منظوربررسی کیفیت پالایش فاضلاب

9-کنترل حشرات و جوندگان با اولویت بهسازی محیط ،دفع بهداشتی زاله در صورت نیاز ،اصولی از روش شیمیایی و نیز جلوگیری از فعالیت  شرکتهای سم پاشی غیر مجاز

10-نظارت و مداخله در تهیه و کاربرد مواد گند زدا و پاک کننده بیمارستان

11-اقدام لازم در زمینه البسه و ملزومات مورد نیاز در سمپاشی و ضد عفونی (روپوش ،کلاه ،دستکش ،ماسک، چکمه....)و تدارکات سموم و مواد گندزدا و دیگر تجهیزات و وسایل مورد استفاده در سمپاشی و ضدعفونی با هماهنگی مسئولین بیمارستان

12-بررسی وضعیت فنی و بهداشتی سیستم تهویه مطبوع در بیمارستان (گرمایش و سرمایش) وپیگیری در جهت رفع مشکلات احتمالی موجود

13-پیگیری و اقدام در زمینه مسائل بهداشتی و حفاظتی بخش پرتوهای یونساز با کمک مسئول فیزیک بهداشت محیط

14-نظارت فنی و بهداشتی مستمر بر نحوه کار آشپزخانه شامل: شرایط بهداشت محیطی آشپزخانه ،وضعیت سردخانه ،انبار نگهداری مواد غذایی ،سرویسهای بهداشتی ،بهداشت فردی کارکنان ،اتاق استراحت کارکنان،شستشو و ضدعفونی ظروف ،شستشو و ضدعفونی سبزیجات خام مورد استفاده ،وضعیت بهداشتی مواد غذایی آماده طبخ وسایل و ظروف مورد استفاده و...)

15-نظارت و هماهنگی لازم د رزنجیره تهیه ،طبخ و توزیع مواد غذایی با همکاری کارشناس تغذیه به منظور اطمینان از سلامت توزیع و مصرف غذا

16-نظارت و کنترل دائم بر امور مربوط به رختشوخانه و رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی از نظر تفکیک البسه عفونی از غیر عفونی در هنگام شستشو و استفاده از دستگاههای شوینده اتوماتیک و مواد پاک کننده مناسب و نهایتا" ضدعفونی و اتو کشی البسه بخش عفونی و آلوده (توضیحا" در کاربرد مواد ضد عفونی کننده بایستی دقت لازم د رانتخاب نوع آن و میزان مجاز به عمل آید تا خرابی دستگاهها و البسه را سبب نشود)

 

لیست اخبار صفحه :1
    تنظیمات قالب